Waar ben ik aan begonnen (Klaas Dragt)

Waar ben ik aan begonnen… Argeloos zei ik ‘ja’ toen de redactie van De Toren
belde of ik af en toe een column wilde schrijven voor hun nieuwe weekblad in Twenterand. Zo
moeilijk kon dat toch niet zijn? Ik schrijf immers ook wel columns voor de Oudheidkundige Vereniging of voor Levend Vroomshoop, ik schrijf stukjes voor allerlei websites, en het aantal persberichten dat ik de laatste jaren heb verstuurd zal in de honderden lopen. Waar ben ik aan begonnen… Een kennismakingsbijeenkomst met de mede-columnisten begon aangenaam
met ko e en koek. Daarna uitleg over de gang van zaken, ook prima. Het venijn zat hem echter in de staart. Want een ervaren columnist van De Toren legde uit hoe een column in elkaar hoort te steken en verwees ons daarbij naar een website met schrij ips. Waar ben ik aan begonnen… Thuis zocht ik die bewuste website op. En daar begon de ellende. Want schrijven blijkt schrappen te zijn. Ik lees daar dat allerlei woorden niet mogen, zoals ‘terwijl, toen, dus, heel, namelijk, maar, toch, vaak, soms, eigenlijk, feitelijk, zullen, kunnen, moeten, worden, mogen, willen, gaan, kortom’. Kortom, een column schrijven is eigenlijk een onmogelijke opgave.
Waar ben ik aan begonnen... Ik ben begonnen aan een column voor De Toren Van Twenterand.
En, hebt u ondertussen geteld hoe vaak ik gezondigd heb?

Reacties

Populaire posts van deze blog

VIVE LA VIE

Corona en het vrijwilligerswerk

Het is druk in het verkeer en de scholen zijn weer begonnen