De Mageler Es een verademing



Dat is schrikken. Een onverwacht telefoontje van ‘De Toren'. "Klopt het dat wij je kopij nog niet hebben ontvangen”. Ik zweeg stil. In mijn agenda stond komende week. Na een heel korte pauze mijn antwoord: “Ik ga snel aan de slag. Hoeveel tijd heb ik nog?” Snel laat ik een aantal zaken de revue passeren. Er is behoorlijk wat veranderd ten opzichte van enkele weken geleden. Ja de video-overleggen zijn nog steeds talrijk, maar de eerste fysieke vergaderingen ook van onze gemeente vinden weer plaats. 

Ik wil jullie eigenlijk meenemen naar de Mageler Es met enkele fraaie fiets- en wandelroutes. Voor degenen die het nog niet kennen. De Es is een gebied rond Den Ham met een weids uitzicht, met eeuwenoude akkerlanden en twee Joodse begraafplaatsen. De ‘bezinningswandelroute’ start op de Brink in Den Ham. Een echte aanrader.  Voor vele inwoners van Twenterand, en Den Ham in het bijzonder, is de Mageler Es een heerlijk stukje gebied om uit te waaien of in ieder geval tot rust te komen. En die rol van de Es is zeker nog versterkt in de afgelopen maanden. Op een heel andere manier heb ik nog met de Es te maken. Jaren geleden ben ik betrokken geweest bij het opzetten van de Facebookpagina De Mageler Es. En nu alweer geruime tijd de beheerder en aanjager van deze pagina. Binnenkort komt er ook een website. In maart hadden wij het idee een fotowedstrijd uit te schrijven. Foto’s -zelfgemaakt- van de Mageler Es. Wij wisten dat Hammenaren ongelofelijk trots zijn op de Es. Maar die stortvloed van meer dan 200 foto’s hadden wij toch niet verwacht. Wat een creativiteit en vooral wat een wisselende wolkenformaties boven de Mageler Es op alle momenten van de dag. Los van de wandeling; die jullie zeker moeten 😊doen, maar bezoek ook de Facebookpagina van de Mageler Es.

Laten wij goed op elkaar en onszelf passen en vooral omzien naar elkaar.



Reacties

Populaire posts van deze blog

VIVE LA VIE

Corona en het vrijwilligerswerk

Het is druk in het verkeer en de scholen zijn weer begonnen