Moestuin

Voordat ik in Vriezenveen woonde, woonde ik in een appartementje met een balkon van ongeveer vijf vierkante meter. Tuinieren was hier bijna niet te doen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik er toen niks mee had. Nu hebben we een redelijk grote tuin en die ruimte kan worden opgevuld.

Begin dit jaar kreeg ik het idee om een moestuin te maken. Mijn vriend was het hiermee eens en er kwam een moestuin. Het werd goed aangepakt door hem. De grond werd klaargemaakt voor onze moestuin door het te ploegen en bemesten. De plantjes werden gepoot en gezaaid. Het wachten en onderhouden kon beginnen.

Een aantal jaar geleden had ik niet kunnen denken dat ik gelukkig kon worden door een plantje dat groeit in mijn eigen tuin. Een klein plantje of zaadje dat zich ontwikkelt tot een plant die wij uiteindelijk kunnen eten. Het is bijna magisch. En wat is het lekker!

Natuurlijk gaat het ook mis. Zo dachten wij dat onze aubergine ontzettend goed groeide. We hebben dit een aantal weken aangekeken, maar er gebeurde niets. Het bleef maar woekeren. Uiteindelijk bleek dit alleen maar onkruid te zijn. We hebben hier hard om kunnen lachen. Volgend jaar weer een nieuwe kans voor de aubergine!

Reacties

Populaire posts van deze blog

VIVE LA VIE

Corona en het vrijwilligerswerk

Het is druk in het verkeer en de scholen zijn weer begonnen