Deze column gaat niet over corona



Is het nog mogelijk een column te schrijven die niét over corona gaat? Dat is een bijna onmogelijke opgave.

Ik zou het kunnen hebben over het fietspad langs de Paterswal, dat blijkbaar levensgevaarlijk is. Dan zou ik het ook wel willen hebben over het fietspad langs het Zandstuvebos, dat me minstens zo smal lijkt. Dat zat vol hobbels en gaten. Maar dat is inmiddels hersteld. Goed werk!

Ik zou het kunnen hebben over de Schout Doddestraat die op Almelo’s grondgebied in slechte staat verkeert(de). Ik heb het liever over de verbetering van straten in onze eigen gemeente, bijvoorbeeld het Westeinde in Vriezenveen en de Julianastraat in Vroomshoop. Goed werk! Nu nog het gedeelte tussen Linderflier en spoorlijn. Dat stuk lijkt meer op een hindernisbaan.

Ik zou het vandalisme bij het station Vroomshoop onder de loep kunnen nemen. Het is fijn te kunnen constateren dat in Geerdijk gelukkig alles goed gaat. Daar hoor je nooit iets over vandalisme bij het station.

Ik zou kunnen schrijven over de wankele financiële positie van Het Punt. Ik zou dan toch even in herinnering willen roepen, dat deze voorziening de vervanger is van het voormalige MCC inclusief café en grote zaal, de gemeentelijke gymzaal daar dichtbij, sporthal De Stobbe inclusief café, de bibliotheek Twenterand aan het Vredesplein, én jongerencentrum Het Front in de voormalige mavo. Ondertussen is Het Punt samen met de Programmaraad er wel in geslaagd de prachtige film van Herman Finkers (De Beentjes van Sint-Hildegard) maar liefst 22 keer te laten draaien. Goed werk!

De moraal van dit verhaal: kijk verder dan je eigen neus lang is, je eigen straatje, je eigen dorp, je eigen omgeving, en kijk ook wat er verderop in de gemeente gebeurt. En het klopt, het is bijna onmogelijk niet te schrijven over corona.

 

Klaas Dragt

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

VIVE LA VIE

Corona en het vrijwilligerswerk

Het is druk in het verkeer en de scholen zijn weer begonnen