Spannende tijden

29 oktober was de uitgerekende datum. Rond die tijd zouden wij ons eerste kindje kunnen verwachten. Naarmate de datum naderde, steeg de spanning ook. Deze spanning steeg echter nog meer.


De verwachte tweede coronagolf was in volle gang toen ik met verlof ging. Ik had besloten om zo min mogelijk het huis uit te gaan om zo min mogelijk gevaar te lopen. Dagen was ik alleen thuis en ik zag alleen maar mijn vriend en onze ouders. Het was spannend, want er is nog zo weinig bekend over het effect van corona op zwangere vrouwen en de baby. En toch gebeurde het. Wij kregen milde klachten en we werden getest. Twee dagen voor mijn uitgerekende datum kwam de uitslag binnen. Positief getest op corona. Nog meer spanning. Hoe graag ik mijn kindje in mijn armen wilde sluiten, hoopte ik nu dat het nog even bleef zitten. Er werd gezegd dat de baby weinig kans op besmetting had, zolang het in de buik zat. Hier hield ik mij maar aan vast.

Wij bleven thuis en veel lieve mensen hielpen ons waar kon. Uiteraard buiten en op gepaste afstand. Met ons is het gelukkig goed gekomen en met de kleine ook. Wij mogen inmiddels al vijf weken genieten van een heerlijk meisje. Het zijn en blijven spannende tijden. Hopelijk blijft u gezond en kunt u toch nog genieten van de komende feestdagen. Tot volgend jaar!


Rianne Vos


Reacties

Populaire posts van deze blog

VIVE LA VIE

Het is druk in het verkeer en de scholen zijn weer begonnen

Corona en het vrijwilligerswerk